WYMIANA OPON

Jesteś tutaj:  HOME > USŁUGI > WYMIANA OPON RADOM

Opony Radom

opony wymiana

Dobrze dobrane i prawidłowo założone opony to nie tylko komfort jazdy, ale również bezpieczeństwo podróży. Równie istotny jest serwis ogumienia. W Radomiu można znaleźć wiele firm zajmujących się serwisowaniem ogumienia. Nie wszystkie jednak robią to w sposób kompetentny i fachowy.

Sezonowa wymiana opon stanowi jedną z podstawowych czynności związanych z dbałością o swoje auto. Ponieważ opony to jedyne części samochodu, które mają bezpośredni kontakt z nawierzchnią, odpowiadają m.in. za przyspieszanie, hamowanie i poziom hałasu, dlatego warto o nie odpowiednio zadbać. Przede wszystkim ważna jest świadomość konieczności ich wymiany po sezonie. Opony letnie różnią się od opon zimowych nie tylko budową bieżnika, ale również rodzajem gumy, z której są wykonane. Ważne jest więc, aby stosować opony dostosowane do konkretnej pory roku, co znacznie wpływa na bezpieczeństwo użytkowników samochodu.

Zapraszamy do warsztatu samochodowego ASCAR w Radomiu, w którym zajmujemy się profesjonalną wymianą opon. W naszym warsztacie możesz również zaopatrzyć się w opony znanych i cenionych na rynku polskim producentów. Ponieważ posiadamy ogumienie o szerokim zakresie indeksów prędkości i nośności oraz z różnymi bieżnikami, możesz u nas dobrać opony, które będą spełniały Twoje możliwości finansowe oraz oczekiwania.

opony radom

W naszym salonie dysponujemy:

wykwalifikowanym personelem

który jest w stanie doradzić we właściwym wyborze opon.

profesjonalnym sprzętem

do wymiany i wyważania opon.

wysokiej jakości akcesoriami

(wentyle, nakrętki, ciężarki, płyny, kleje, pasty itp.), które wpływają na jakość pracy opon.

W ofercie ASCAR opony Radom znajdziesz także ustawianie zbieżności i geometrii kół oraz możliwość depozytu opon.

opony lassa radom

Opony Lassa

Firma ASCAR posiada w swojej ofercie produkty wszystkich czołowych producentów opon. Szeroki asortyment pozwala zapewnić klientom dostęp do praktycznie każdej opony z możliwością dostawy w przeciągu 24 godzin.

Ponadto ASCAR jest wyłącznym dystrybutorem na region radomski opon LASSA. Opony Lassa produkowane są w Turcji w koncernie Brisa, wiodącym producencie opon w Turcji i szóstym w Europie. Wraz z rozwojem rynku oponiarskiego na świecie w 1988 r. producent opon Lassa rozpoczął współpracę partnerską na zasadach joint venture z japońskim Bridgestone Corporatoin. Synergia ta pozwoliła produkować opony na najwyższym światowym poziomie.

depozyt opon

Depozyt opon

Dysponujemy przestronnym pomieszczeniem, w którym opony są odpowiednio układne oraz przechowywane w warunkach najbardziej optymalnych (z dala od wilgoci, promieni UV i w odpowiedniej temperaturze), co znacząco wpływa na zahamowanie procesu starzenia się gumy, z której wykonana jest opona. Właściwa konserwacja natomiast sprawia, że Twoje opony są zawsze gotowe na następny sezon.

Uwarunkowania prawne

KODEKS DROGOWY

§11.4

Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne o nośności dostosowanej do nacisku koła oraz dostosowane do maksymalnej prędkości pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni dla danej opony i obciążenia pojazdu.

§11.5

Dopuszcza się w celu krótkotrwałego użycia wyposażenia pojazdu w koło zapasowe, o parametrach odmiennych niż parametry stosowanego normalnie koła jezdnego, jeżeli koło takie wchodzi w skład fabrycznego wyposażenia pojazdu, na warunkach określonych przez wytwórnie pojazdu.

§11.6

Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust.5:

1. w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach jednej osi,
2. w przypadku pojazdu samochodowego o dwóch osiach z kołami pojedynczymi,
a) w opony diagonalne lub diagonalne z opasaniem na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony radialne,
b) w opony diagonalne na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony diagonalne z opasaniem,
3. w opony, w których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w odniesieniu do opon nie zapatrzonych w takie wskaźniki –
o głębokości rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm
4. w opony o widocznych pęknięciach odsłaniających lub naruszających osnowę,
5. w opony z umieszczonymi trwale, wystającymi na zewnątrz elementami przeciwślizgowymi

opony rozporządzenia

Nowe europejskie rozporządzenie dotyczące etykietowania opon

Wszyscy producenci opon od 2012 roku, muszą zamieszczać na swoich produktach etykiety z informacjami, które bardzo wpłyną na nową jakość komfortu i bezpieczeństwa.

Nowe rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1222/2009 dotyczące etykietowania opon weszło w życie 1 listopada 2012r. Dotyczy opon osobowych i dostawczych wyprodukowanych po lipcu 2012r. W przypadku opon ciężarowych umieszczanie etykiet nie jest obowiązkowe, ale nie zwalnia to producentów z obowiązku udostępniania informacji o osiągach opon w przejrzysty sposób.

Etykiety zawierają trzy istotne informacje:

Klasę energetyczną opon ustaloną na podstawie oporów toczenia, które wiążą się z zużyciem paliwa.
Przyczepność na mokrej nawierzchni.
Poziom emitowanego hałasu podczas jazdy.

Klasa energetyczna opon ustalona na podstawie oporów toczenia.

1. Klasa energetyczna opon ustalona na podstawie oporów toczenia.

Opony będą klasyfikowane na podstawie sześciu klas od A do F z zakończeniem na klasie G. Najlepsza efektywność będzie oznaczona jako klasa A, przy której wystąpi kolor zielony. Najniższa to G wyróżniona kolorem czerwonym. Takie same parametry oznaczeń wystąpią przy przyczepności na mokrej nawierzchni.

opony przyczepność

2. Przyczepność na mokrej nawierzchni.

Przyczepność danego bieżnika opony będzie również oznaczana klasą od A do G. Klasa zostanie dopasowa
na na podstawie specjalnych testów. Polegają one na mierzeniu skuteczności awaryjnego hamowania na mokrej nawierzchni przy odpowiedniej prędkości, przy zachowaniu odpowiedniej głębokości warstwy wody, danej temperatury podłoża i specjalnych warunków dotyczących toru do testów.

3. Poziom emitowanego hałasu podczas jazdy.

3. Poziom emitowanego hałasu podczas jazdy.

Poziom hałasu podawany jest w decybelach. Nie występuje w tym przypadku podział na klasy, a jedynie hale dźwiękowe wyznaczają poziom emitowanego dzwięku. Poziom głośności dotyczy zewnętrznego hałasu toczenia się opony, a nie tego który jest odczuwalny przez kierowcę wewnątrz samochodu.

ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (WE) NR 1222/2009 z dnia 25 listopada 2009 r. w sprawie etykietowania opon pod kątem efektywności paliwowej i innych zasadniczych parametrów:

Warto wiedzieć:

Ogumienie kierunkowe

Ogumienie kierunkowe

Bieżnik w kształcie litery V (ogómienie kierunkowe) umożliwia w miarę bezpieczną jazdę podczas deszczu

Ogumienie symetryczne

Ogumienie symetryczne

Bieżnik który jest swoim lustrzanym odbiciem (ogumienie symetryczne) najlepiej sprawdza się w samochodach dostawczych oraz podczas mało dynamicznej jazdy niewielkimi samochodami

Ogumienie asymetryczne

Ogumienie asymetryczne

Bieżnik o różnych wzorach po obu stronach (ogumienie asymetryczne) zapewnia wygodną jazdę w każdych warunkach

WYMIANA OPON

ASCAR serwis – wymiana opon radom