Opony Radom
Dobrze dobrane i prawidłowo założone opony to nie tylko komfort jazdy, ale również bezpieczeństwo podróży. Równie istotny jest serwis ogumienia. W Radomiu można znaleźć wiele firm zajmujących się serwisowaniem ogumienia. Nie wszystkie jednak robią to w sposób kompetentny i fachowy.
Sezonowa wymiana opon stanowi jedną z podstawowych czynności związanych z dbałością o swoje auto. Ponieważ opony to jedyne części samochodu, które mają bezpośredni kontakt z nawierzchnią, odpowiadają m.in. za przyspieszanie, hamowanie i poziom hałasu, dlatego warto o nie odpowiednio zadbać. Przede wszystkim ważna jest świadomość konieczności ich wymiany po sezonie. Opony letnie różnią się od opon zimowych nie tylko budową bieżnika, ale również rodzajem gumy, z której są wykonane. Ważne jest więc, aby stosować opony dostosowane do konkretnej pory roku, co znacznie wpływa na bezpieczeństwo użytkowników samochodu.
Zapraszamy do warsztatu samochodowego ASCAR w Radomiu, w którym zajmujemy się profesjonalną wymianą opon. W naszym warsztacie możesz również zaopatrzyć się w opony znanych i cenionych na rynku polskim producentów. Ponieważ posiadamy ogumienie o szerokim zakresie indeksów prędkości i nośności oraz z różnymi bieżnikami, możesz u nas dobrać opony, które będą spełniały Twoje możliwości finansowe oraz oczekiwania.
W naszym salonie dysponujemy:
wykwalifikowanym personelem
który jest w stanie doradzić we właściwym wyborze opon.
profesjonalnym sprzętem
do wymiany i wyważania opon.
wysokiej jakości akcesoriami
(wentyle, nakrętki, ciężarki, płyny, kleje, pasty itp.), które wpływają na jakość pracy opon.
W ofercie ASCAR opony Radom znajdziesz także ustawianie zbieżności i geometrii kół oraz możliwość depozytu opon.

Opony Lassa
Firma ASCAR posiada w swojej ofercie produkty wszystkich czołowych producentów opon. Szeroki asortyment pozwala zapewnić klientom dostęp do praktycznie każdej opony z możliwością dostawy w przeciągu 24 godzin.
Ponadto ASCAR jest wyłącznym dystrybutorem na region radomski opon LASSA. Opony Lassa produkowane są w Turcji w koncernie Brisa, wiodącym producencie opon w Turcji i szóstym w Europie. Wraz z rozwojem rynku oponiarskiego na świecie w 1988 r. producent opon Lassa rozpoczął współpracę partnerską na zasadach joint venture z japońskim Bridgestone Corporatoin. Synergia ta pozwoliła produkować opony na najwyższym światowym poziomie.

Depozyt opon
Dysponujemy przestronnym pomieszczeniem, w którym opony są odpowiednio układne oraz przechowywane w warunkach najbardziej optymalnych (z dala od wilgoci, promieni UV i w odpowiedniej temperaturze), co znacząco wpływa na zahamowanie procesu starzenia się gumy, z której wykonana jest opona. Właściwa konserwacja natomiast sprawia, że Twoje opony są zawsze gotowe na następny sezon.
Uwarunkowania prawne
KODEKS DROGOWY
§11.4
Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne o nośności dostosowanej do nacisku koła oraz dostosowane do maksymalnej prędkości pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni dla danej opony i obciążenia pojazdu.
§11.5
Dopuszcza się w celu krótkotrwałego użycia wyposażenia pojazdu w koło zapasowe, o parametrach odmiennych niż parametry stosowanego normalnie koła jezdnego, jeżeli koło takie wchodzi w skład fabrycznego wyposażenia pojazdu, na warunkach określonych przez wytwórnie pojazdu.
§11.6
Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust.5:
1. w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach jednej osi,
2. w przypadku pojazdu samochodowego o dwóch osiach z kołami pojedynczymi,
a) w opony diagonalne lub diagonalne z opasaniem na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony radialne,
b) w opony diagonalne na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony diagonalne z opasaniem,
3. w opony, w których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w odniesieniu do opon nie zapatrzonych w takie wskaźniki –
o głębokości rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm
4. w opony o widocznych pęknięciach odsłaniających lub naruszających osnowę,
5. w opony z umieszczonymi trwale, wystającymi na zewnątrz elementami przeciwślizgowymi

Nowe europejskie rozporządzenie dotyczące etykietowania opon
Wszyscy producenci opon od 2012 roku, muszą zamieszczać na swoich produktach etykiety z informacjami, które bardzo wpłyną na nową jakość komfortu i bezpieczeństwa.
Nowe rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1222/2009 dotyczące etykietowania opon weszło w życie 1 listopada 2012r. Dotyczy opon osobowych i dostawczych wyprodukowanych po lipcu 2012r. W przypadku opon ciężarowych umieszczanie etykiet nie jest obowiązkowe, ale nie zwalnia to producentów z obowiązku udostępniania informacji o osiągach opon w przejrzysty sposób.
Etykiety zawierają trzy istotne informacje:
Klasę energetyczną opon ustaloną na podstawie oporów toczenia, które wiążą się z zużyciem paliwa.
Przyczepność na mokrej nawierzchni.
Poziom emitowanego hałasu podczas jazdy.

1. Klasa energetyczna opon ustalona na podstawie oporów toczenia.
Opony będą klasyfikowane na podstawie sześciu klas od A do F z zakończeniem na klasie G. Najlepsza efektywność będzie oznaczona jako klasa A, przy której wystąpi kolor zielony. Najniższa to G wyróżniona kolorem czerwonym. Takie same parametry oznaczeń wystąpią przy przyczepności na mokrej nawierzchni.

2. Przyczepność na mokrej nawierzchni.
Przyczepność danego bieżnika opony będzie również oznaczana klasą od A do G. Klasa zostanie dopasowa
na na podstawie specjalnych testów. Polegają one na mierzeniu skuteczności awaryjnego hamowania na mokrej nawierzchni przy odpowiedniej prędkości, przy zachowaniu odpowiedniej głębokości warstwy wody, danej temperatury podłoża i specjalnych warunków dotyczących toru do testów.

3. Poziom emitowanego hałasu podczas jazdy.
Poziom hałasu podawany jest w decybelach. Nie występuje w tym przypadku podział na klasy, a jedynie hale dźwiękowe wyznaczają poziom emitowanego dzwięku. Poziom głośności dotyczy zewnętrznego hałasu toczenia się opony, a nie tego który jest odczuwalny przez kierowcę wewnątrz samochodu.
ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (WE) NR 1222/2009 z dnia 25 listopada 2009 r. w sprawie etykietowania opon pod kątem efektywności paliwowej i innych zasadniczych parametrów:
Warto wiedzieć:

Ogumienie kierunkowe
Bieżnik w kształcie litery V (ogómienie kierunkowe) umożliwia w miarę bezpieczną jazdę podczas deszczu

Ogumienie symetryczne
Bieżnik który jest swoim lustrzanym odbiciem (ogumienie symetryczne) najlepiej sprawdza się w samochodach dostawczych oraz podczas mało dynamicznej jazdy niewielkimi samochodami

Ogumienie asymetryczne
Bieżnik o różnych wzorach po obu stronach (ogumienie asymetryczne) zapewnia wygodną jazdę w każdych warunkach
